Dvadeseti kilometar
Hrvatski autoklub formalno je udruga za zastupanje interesa vozača i za pomoć, a zapravo paradržavna ustanova svoje vrste, s različitim javnim ovlastima koje djelomično sežu čak iz vremena Kraljevine SHS/Jugoslavije, možda i Austro-Ugarske, organizacija koja se u javnosti rijetko zalaže za interese vozača. Jer da se zalaže pokrenula bi, primjerice, pitanje preskupih cestarina, previsokih nameta na cijenu goriva, zalagala bi se za bolje održavanje prometnica.
Na internetskim stranicama HAK-a, u rubrikama o informacijama o radovima, zastojima i drugim smetnjama u prometu, ponekad se kao lokacija događaja navodi samo kilometraža dotične ceste, bez preciznijeg opisa lokacije. Kako mogu kao vozač, na primjer, znati gdje se nalazi sedamdeset i treći kilometar neke autoceste?
Tako sam jednog jutra zapao u gužvu na popularno zvanoj Zagrebačkoj obilaznici. Pogledao sam na HAK-ove web stranice i stravno našao informaciju o nesreći na dvadesetom kilometru u smjeru Bregane.
Pomicao sam se metar po metar u koloni, a putokaz uz cestu najavljivao je još 500 metara do sljedećeg izlaza. Je li bolje napustiti autocestu, ako se uspijem pomaknuti do tog izlaza, ili nastaviti u koloni koja se jedva miče? Ovisilo je o tome gdje se točno nalazi nesreća. Gdje je taj famozni dvadeseti kilometar? Na desnom rubu ceste postoje oni mali znakovi s oznakom kilometraže, ali ih nisam vidio, očito sam bio predaleko od sljedećeg znaka.
Nazvao sam HAK-ove informacije u nadi da ću dobiti bolju informaciju. Javila mi se neka dežurna gospođa. Na moj upit, može li mi dati precizniju informaciju o mjestu nesreće, odgovorila je: “Gospodine, piše Vam sve na našim web stranicama.” – “Da, gospođo, pročitao sam, ali ne znam gdje je dvadeseti kilometar.” – “Gospodine, na dvadesetom kilometru, sve Vam tamo piše...” – I poklopila slušalicu. To se zove pomoć vozačima.
Primjedbe
Objavi komentar